De NS bevestigt dat door de staking van FNV woensdagochtend geen treinen rijden tussen 04.00 en 08.00 uur.
Daarna moet de dienstregeling weer worden opgestart en kunnen ritten de rest van de ochtend ook anders lopen dan reizigers gewend zijn, waarschuwt NS.
Ook geen bussen, trams en metro
Ook werknemers van bus-, tram- en metrovervoer staken. Treinvervangend vervoer aanbieden is dus niet mogelijk, aldus NS.
Eerder zou FNV van plan zijn geweest om de staking bij NS, als protest tegen bezuinigingen op sociale zekerheid door de regering, om middernacht te laten beginnen. "Omdat onze actie zich richt tegen kabinetsbezuinigingen op sociale zekerheid en niet tegen NS, én omdat wij de overlast voor reizigers nog wel enigszins willen beperken, heeft FNV Spoor ingestemd met een aanpassing van de actieduur", aldus FNV.