Hulp bij een aanvraag of melding

25 sep , 00:29 Gemeente
laptop 820274 960 720
De gemeente staat graag voor haar inwoners klaar. Zij ontvangt graag reacties en (aan)vragen. In het verleden was het vaak niet mogelijk om voor alle producten en diensten gebruik te maken van digitale communicatie, maar de gemeente heeft er nu voor gezorgd dat brieven, meldingen, verzoeken of aanvragen digitaal kunnen worden ontvangen en behandeld. Daarnaast blijft het altijd mogelijk om langs te komen en via post of telefonisch te communiceren.
Mocht het lastig zijn om een vraag digitaal te stellen, dan biedt de gemeente graag een alternatieve manier van hulp aan.
Voor vragen over digitaal zakendoen met andere overheidsinstanties kan men terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO), dat te vinden is in de bibliotheek. Heeft iemand hulp nodig om goed mee te kunnen doen in de maatschappij, dan kan de gemeente in een persoonlijk gesprek kijken wat er nodig is. Hiervoor kan een afspraak worden gemaakt via telefoonnummer 088 432 70 00.
Daarnaast biedt de gemeente diverse hulpmiddelen om inwoners verder op weg te helpen, zoals:
  • Taaltrainingen en cursussen 'werken met de computer'. Zie de agenda van de bibliotheek Druten (externe website).
  • Een computer en printer voor gezinnen met schoolgaande kinderen van 4 tot en met 17 jaar. Zie de minimaregelingen (externe website) voor de voorwaarden.
  • De sociale kaart, die helpt bij het vinden van organisaties voor activiteiten, ondersteuning en zorg in de buurt. Zie sociale kaart.